قیمتیورو در ماه دسامبر پس از تسریع در ماه های گذشته کاهش یافت و آمار اداره آمار هلنیک (ELSTAT) روز جمعه نشان داد که 

در ماه دسامبر، قیمت کالاهای مصرفی در این ماه 0.7 درصد افزایش داشت و از 1.1 درصد افزایش در ماه نوامبر نیز کمتر بوده است و به همین اندازه از ژانویه افزایش یافته است.

هزینه حمل و نقل در ماه دسامبر سالانه 4.9 درصد افزایش یافت و قیمت مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی 0.5 درصد افزایش یافت. به طور ماهانه، قیمت مصرف کنندگان از ماه نوامبر 0.5 درصد افزایش یافت که در آمار کلی  0.7 درصد کاهش یافته است.

افزایش تورم در اواسط سال  یک رُکودِ اقتصادی و موضوع اصلی برای خانوارهای یونان بوده است. مصرف کنندگان اجناس را با قیمت های افزایش یافتِ خریداری می کردند، در حالی که دستمزد آنها مثل قبل باقی می ماند یا اخراج می شدند. میانگین افزایش قیمت مصرف کننده در کل سال 2017 در مقایسه با سال 2016 1.1 درصد بود.

تورم اتحادیه اروپا در یونان، در ماه دسامبر به میزان 1 درصد کاهش یافت و از 1.1 درصد در ماه قبل پیشی گرفت.

در ماه دسامبر، شاخص هماهنگ قیمت مصرف کنندگان در ماه دسامبر 0.3 درصد افزایش یافت و در ماه نوامبر 0.9 درصد کاهش یافت.

 از این آمارها می توان به راحتی متوجه شد که اوضاع کشور یونان که پاسپورت و اقامت این کشور پنجمین رنک جهانی است که با آن می توان به 157کشوربدون ویزا مسافرت کرد،اقتصاد قدرتمند و رو به رشدی در آینده نه چندان دور خواهد داشت و شرایط زندگی برای خانواده ها بسیار مناسب است.
 
برای اطلاعات و مشاوره در مورد اخذ اقامت اروپا و  یونان می توانید به سایت ها و شماره تماس های زیر تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتر رو کارشناسان ما در اختیارتان قرار دهند           
                    26850553  -  26850546 
                        www.nasrjavid.com       www.nasrjavid.ir